XXIII TYDZIEŃ ZWYKŁY

Ewangelia św. Łukasza 6,39-42

„Jezus opowiedział uczniom przypowieść: Czy może niewidomy prowadzić niewidomego? Czy nie wpadną w dół obydwaj? Uczeń nie przewyższa nauczyciela. Lecz każdy, dopiero w pełni wykształcony, będzie jak jego nauczyciel. Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz? Jak możesz mówić swemu bratu: Bracie, pozwól, że usunę drzazgę, która jest w twoim oku, gdy sam belki w swoim oku nie widzisz? Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka swego brata” (Łk 6,39-42).

„Jezus przestrzega mnie przed ślepym i bezkrytycznym ufaniem osobom ślepym na wartości wiary …Będę prosił, aby Bóg stawiał na mojej drodze  światłych przewodników życia i abym nauczył się ich przyjmować…Mądrego ucznia cechuje pokora i umiejętność słuchania. Dzięki temu będzie kiedyś jak jego nauczyciel, stanie się przewodnikiem dla innych.
Jezus przestrzega mnie przed pychą i zarozumiałością, które sprawiają, że chętnie naprawiam życie innych, nie widząc poważnych słabości i grzechów własnego życia… W  żarliwej modlitwie poproszę Jezusa, aby pomógł mi spojrzeć w prawdzie na moje życie”.

Ks. Krzysztof Wons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga