Spotkanie dziewcząt naszej bursy
z panem prof. Stanisławem Lachowskim 
w dniu 19 marca 2018 r.

Oto relacje dziewcząt z tego spotkania:
„Spotkanie dotyczyło relacji międzyludzkich w rodzinie. Każdy człowiek dorosły funkcjonuje w 3 płaszczyznach: dziecka, dorosłego oraz rodzica. Dowiedziałam się, że różnie reagujemy na dochodzące do nas bodźce, w zależności od płaszczyzny na której w danej chwili jesteśmy. Taką samą wiadomość możemy przyjąć na 3 różne sposoby a od nas zależy, który wybierzemy. Człowiek dorosły , aby poprawnie funkcjonować powinien korzystać ze wszystkich płaszczyzn, ale płaszczyzna dziecka i rodzica nie może być większa od dorosłego. Występują dwa typy relacji: proste (między jedną płaszczyzną) oraz złożone (między różnymi płaszczyznami). Są one dobre dopóki każdej ze stron ta relacja odpowiada. Spotkanie było bardzo ciekawe, może być ich więcej.


„Spotkanie bardzo mi się podobało. Tematem tego spotkania były relacje międzyosobowe w rodzinie. Pan w przyjazny sposób przybliżył nam te treści. Omawiał relacje na podstawie rozmów męża i żony. Tłumaczył nam, jak mogą zachowywać się ludzie dorośli w rozmowie z innym, jakie mogą przybierać strategie. Zrozumiałam, że ja również często rozmawiam z ludźmi według tych zasad. Spotkanie przebiegło pomyślnie, z nutą humoru. Pan Stanisław często zadawał nam pytania na które próbowałyśmy przewidzieć, jak w przyszłości dane relacje mogą się potoczyć. Było mi niezmiernie miło, że taki Profesor przyszedł do naszej bursy aby przybliżyć nam temat relacji międzyosobowych w rodzinie.


„Spotkanie z panem Profesorem pozwoliło mi spojrzeć na relacje międzyosobowych w rodzinie z nowego punktu widzenia. Poznałam schematyczne, podświadome role, w które każdy z nas bezwiednie wchodzi. Myślę, że wiedza ta została przekazana w sposób bardzo przystępny i zrozumiały nawet dla kogoś, kto jest kompletnym laikiem w dziedzinie socjologii i psychologii. Teoria Eric Berne została zilustrowana życiowymi przykładami ludzkich zachowań, co było dodatkowym atutem prezentacji. Spotkanie przebiegło w miłej i życzliwej atmosferze. Każdy chętny miał możliwość wypowiedzenia się i zadania pytań. Sądzę, iż każda z nas coś z niego wyniosła i nauczyła się czegoś nowego. Oby więcej takich spotkań!”

„Spotkanie z panem Profesorem przypomniało mi , że na reakcję na daną sytuację składa się wiele czynników takich jak: charakter rozmówców, ich nastrój lub sytuacja ogólna w jakiej się teraz znajdują. Powinniśmy być wyrozumiali wobec innych, ponieważ często tak naprawdę nie wiemy, w jakieś sytuacji dana osoba się znajduje , a to może rzutować na wzajemne zachowania w danej chwili.” 

„Po spotkaniu z Profesorem Lachowskim dotarło do mnie , że relacje małżeńskie wcale nie są takie proste jak się wydaje, ale warto utrzymywać je , walczyć o nie i starać się. Natomiast rodzina to największy skarb, o który należy dbać i choć mogą występować nieporozumienia i spory, to zawsze można doprowadzić do sytuacji dobrej dla wszystkich, do kompromisu.”

„Profesor Lachowski pokazał nam na tym spotkaniu jak funkcjonują relacje międzyosobowe. Wcześniej nie miałam tak wyraźnego obrazu, w jaki sposób ludzie potrafią się zachowywać w danych sytuacjach, jakie postawy powinny w nich przyjmować: czy dziecka, dorosłego lub rodzica. Wywnioskowałam z tego spotkania, że w życiu należy używać każdej postawy po trochu.”


„Dzięki temu spotkaniu zrozumiałam, że relacje między członkami rodziny powinny być utrzymywane na odpowiednim poziomie. Dotarło do mnie , że złe porozumiewanie się jest podstawową przyczyną złego funkcjonowania rodziny, a często jej rozpadu. Teraz wiem , że kluczem do szczęścia w rodzinie jest rozmowa na odpowiednim poziomie, ale niestety nie jest to takie łatwe zadanie, ponieważ inny rodzaj relacji łączy mnie z rodzicami, a inny z rodzeństwem. Dzięki spotkaniu wiem, jak powinnam porozumiewać się z najbliższymi dla mnie ludźmi.”

„Nauczyłam się jak postępować w rodzinie . Prezentacja była bardzo super. Nauczyła mnie dużo nowych rzeczy . Przygotowała mnie do dalszego etapu w moim życiu. Pan mówił tak, abym wszystko zrozumiała. Zachwyciłam się wszystkim i wszystko mnie urzekło.”

„Na spotkaniu rozmawialiśmy o relacjach międzyludzkich w rodzinie. Nie tylko takie relacje ujawniają się w domu, ale też w naszych pokojach bursianych i szkołach. Środowisko ma na nas różny wpływ, ale zawsze powinniśmy się starać o pokojowe rozwiązanie konfliktu. Pan Stanisław z wielką pasją opowiadaj o tych relacjach. Wszyscy słuchaliśmy tego z wielkim zainteresowaniem.”

„Spotkanie było bardzo interesujące. Został poruszony temat relacji w rodzinie, dzięki czemu spojrzałam na takie relacje z całkiem innej perspektywy. Od teraz będę mogła w bardziej odpowiedzialny sposób przeprowadzać interakcje z bliskimi i nowopoznanymi osobami. Jestem zadowolona z tej wizyty i chciałabym jeszcze bardziej zgłębić tajniki relacji międzyludzkich. Kto wie, może dzięki temu spotkaniu stanę się lepszym człowiekiem.”

„Spotkanie było bardzo interesujące i inspirujące. Pan w ciekawy sposób pokazał nam różne relacje międzyosobowe w rodzinie. Dzięki temu wiem, jak zachować się, by być lepiej zrozumianą. Zdobyłam również doświadczenie, jak zachować się w niektórych relacjach, aby dla obu stron było to korzystne.”


„Spotkanie z panem Socjologiem było dla mnie inspirujące. Dzięki spotkaniu dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy o relacjach międzyosobowych w rodzinie. Spotkania tego typu, z gośćmi w bursie, ubogacają nas i dostarczają nowych doświadczeń. Między ludźmi występują różne schematy zachowań. Znając mechanizmy ich działań, może być nam łatwiej w życiu unikać niepotrzebnych konfliktów.”

„Uważam, iż ostatnie spotkanie z prof. Lachowskim było czymś bardzo interesującym z pewnością przydatnym w dalszym dorosłym życiu. Dokształciłam się w temacie relacji międzyludzkich, których zresztą bardzo lubię u uważam za niesamowicie ciekawy i wciągający. Liczę na więcej takich spotkań, ponieważ jest nam przekazywana bardzo ważna wiedza.”


Komentarze

Popularne posty z tego bloga