II TYDZIEŃ WIELKIEGO POSTU


Ewangelia wg św. Łukasza 6,36-38

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny. Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni; nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni; odpuszczajcie, a będzie wam odpuszczone. Dawajcie, a będzie wam dane: miarą dobrą, natłoczoną, utrzęsioną i opływającą wsypią w zanadrze wasze. Odmierzą wam bowiem taką miarą, jaką wy mierzycie" (Łk 6,36-38).

Zbliżę się do Jezusa, aby słuchać Jego napomnień i porad. Poproszę o serce uległe       i otwarte na Jego słowa.
„Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny”. Jezus pragnie, abym kochał jak Ojciec – nawet tych – nawet tych, o których myślę, że na to nie zasługują.
„Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni”. Jezus udziela mi życiowej mądrości: gdy zacznę osądzać, wpadnę w zaklęte koło osądów. Nie ominą ona także i mnie, bo nie jestem wolny od błędów i win.
„Nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni”. Bóg pragnie mojego zbawienia a nie potępienia. Pozostaje wobec mnie cierpliwy i wyczekujący. Chcę, abym te samą miarę stosował wobec bliźnich.
„Odpuszczajcie, a będzie wam odpuszczone”. Czy są w moim życiu osoby, którym nie chcę przebaczyć?
„Dawajcie, a będzie wam dane”. Jeśli będę dzielił się sobą z innymi, będę także spotykał się z ich miłością. Jeśli zamknę się w egoizmie, nie będę miał możliwości spotykania się z ich dobrocią. Będę prosił Jezusa, abym zawsze kochał jako pierwszy”.
Ks. Krzysztof Wons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga