IX TYDZIEŃ ZWYKŁY

UROCZYSTOŚĆ  NAJŚWIĘTSZEGO SERCA JEZUSA

Ewangelia wg św. Łukasza 15,3-7

„Jezus opowiedział faryzeuszom i uczonym w Piśmie następującą przypowieść: Któż z was, gdy ma sto owiec, a zgubi jedną z nich, nie zostawia dziewięćdziesięciu dziewięciu na pustyni i nie idzie za zgubioną, aż ją znajdzie? A gdy ją znajdzie, bierze z radością na ramiona i wraca do domu; sprasza przyjaciół i sąsiadów i mówi im: Cieszcie się ze mną, bo znalazłem owcę, która mi zginęła. Powiadam wam: Tak samo w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia” (Łk  15,3-7).

„Jezus przyciąga swoją dobrocią wszystkich. Każdego kocha tak samo. Pomyślę o sobie i o tym, jak Jezus czeka na mnie, jak mnie kocha i pragnie mojej obecności przy Nim. Wtulony w Serce Jezusa będę medytował Słowo.
Zwrócę uwagę, jak mocno Jezus podkreśla radość i wesele z odnalezionej owcy. Tym radującym się pasterzem jest sam Jezus. To On, gdy mnie odnajduje, bierze mnie z radością na ramiona i przynosi Ojcu w niebie. I tam radość jest niewyobrażalna.
Będę prosił o głębokie przeżywanie radości Boga, który bierze mnie w swoje ramiona i uradowany wyprawia ucztę i świętuje, gdy przyznaję się przed Nim do moich grzechów i oddaje Mu swoją słabość” .
Ks. Krzysztof Wons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga